• Digifoto - $heading

    Upload dine billeder

PROBLEMER MED UPLOAD AF BILLEDER

Upload softwaren vi gør brug af kræver ingen udvidelser for at kører, og skulle virker i praktisk talt alle browserer. Vi er dog bekendt med situationer hvor problemer kan opstå.

Browserne vi anbefaler at bruge ser du herunder. Klik på dem for at download den nyeste version.

Download Microsoft Edge
hvid download knap 500x200

PRØV MED ANDEN BROWSER

I nogle tilfælde kan det at skifte til en anden browser løse problemet, hvis du ikke allerede har forsøgt det.

Se links til de browsere vi anbefaler øverst på siden (De er gratis at bruge).

Sørg altid af bruge den nyeste version af en browser.

 

ANBEFALER IKKE EXPLORER

Vi skal med det samme gøre opmærksom på, at vi IKKE anbefaler, at man bruger Microsofts gamle Explorer browser, som blev erstatet af Microsoft Edge i 2016.

Explorer knap 500x200

TJEK KURVEN

I mange tilfælde hvis et upload mislykkes eller du af en eller anden årsag kommer væk fra tilvalgssiden, vil du kunne trykke på ikonet til kurven i øverste højre hjørne for at komme videre. Den vil sende dig til kurven, hvorfra du kan trykke "REDIGER" knappen for at komme tilbage til tilvalgssiden og fortsætte din bestilling. Du vil kunne se et antal ved ikonet hvis på det antal billeder der er gemt ved i ikonet.

kurv ikon antal 228x150

UPLOAD STOPPER UNDERVEJS
1. Stopper dit upload på samme sted/ved samme billede hver gang, kan det skyldes at der er en fejl i billedet. Prøv at fjerne det pågældende billede og upload igen.

2. Der kan være sket et midlertidig udfald af din internetforbindelse under upload. Uploaderen er sat til at forsøge at uploade billederne 10 gange før den melder fejl.
Afbrydelse af forbindelsen sker ikke tit, men det kan ske. Skal du uploade mange billeder, kan det derfor være en fordel, at uploade billederne af 2 eller flere omgange. Du kan vælge "Tilføj flere billeder" fra "tilvalgssiden", som du kommer til efter din upload er færdig.

BILLEDERNE FORSVINDER
Systemet har nermlig et såkaldt time-out funktion, som gør at ordre uden aktivitet i 4 timer bliver annulleret. Dette er for at undgå, at systemet bruger resourcer på ordre, som brugerer har forladt, uden at ville færdiggøre.
Dine billeder kan forsvinde ved følgende scenarier:

 

1. Upload stopper undervejs og stiller dig ikke videre til en oversigt. Hvis dette sker vil din ordre blive annulleret efter 4 timer uden aktivitet, og dine billeder være væk.

 

2. Hvis du sætter billederne til at uploade, forlader maskinen, og først kommer tilbage 4 timer efter at billederne er blevet uploadet, vil billederne også være forsvundet, når du forsøge at komme videre. Igen p.g.a., at der ingen aktivitet har været i mere end 4 timer.

Løsning:
Sørg for at din ordre ikke står uden aktivitet i mange timer (4 timer eller mere). Så længe du oploader billeder, eller på anden måde navigere rundt på siden, betragtes det som aktivitet.

 

LANGSOM UPLOADHASTIGHED

Overførselstiden kan varer i flere minutter eller timer. Dette system kan håndtere store mængder af data med høj upload hastigheder. Det hele afhænger dog af upload hastigheden på din internet upkobling. Det valgte antal billeder, filstørrelsen på dine billeder, samt hastigheden af din internetforbindelses upload hastighed, bestemmer til sammen tiden det vil tage at uploade billederne til serveren.
Undlad at forlade siden eller at lukke vinduet mens overførelsen står på.
Siden opdateres automatisk, når overførelsen er færdig.

 

EFTER UPLOAD VISES UPLOAD SIDEN IGEN
Hvis du ikke bliver viderestillet til en oversigt side med de billeder du har uploaded, men uploadsiden bliver indlæst igen, Så check om der står et antal ved kurv ikonet i øverste højre hjørne. Talle fortæller hvor mange billeder der er blevet gemt fra dit upload. Klik på ikonet hvis der er et tal. Du bliver ført til kurven, hvor du har mulighed for at trykke "REDIGER" for at forsætte din bestilling.

 

EFTER UPLOAD FÅR JEG EN NÆSTEN TOM SIDE
Forsøg samme fremgangsmåde som under "Efter upload vises upload siden igen?"

HVIS INGEN AF VORES TIPS HJÆLPER DIG VIDERE, HØRER VI MEGET GERNE FRA DIG. PÅ DEN MÅDE KAN VI BEDST FANGE EN EVT. FEJL I SYSTEMET.
Ting vi meget gerne vil vide:

  • Hvad gjorde du som gav dig problemer?
  • Bestilte du fra en computer eller fra mobil?
  • Hvis fra computer, om det er fra Mac eller Windows?
  • Hvis fra mobil, om det er fra en Android mobil (Gerne fabrikant og system version) eller en iPhone og hvilket iOS version?
  • Hvilket internet program du har brugt. Microsoft Edge, Firefox, Google Chrome, Safari m.v. samt hvilket version?

 
Vi håber at du vil svarer på spørgsmålene, så vi også i fremad rettet kan understøtte lige præcis din kombination af styrersystem og browser.
 
I nogle tilfælde kan det at skifte til en anden browser løse problemet, hvis du ikke allerede har forsøgt det.


Siden her, vil løbende blive opdateret, men har du spørgsmål, som du ikke har fået svar på her på siden, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 86 12 04 10 (mellem kl. 10-16.00 på hverdage) eller på mail på kundeservice@pixelprint.dk